img
By Thomas Daykin Johansen on januar 08, 2021

Hvordan bytte mobilabonnement?

Å bytte mobilabonnement har aldri vært enklere!

Vurderer du å bytte, men usikker på hvordan du går frem? Her er alt du trenger å vite.

Må jeg si opp abonnementet hos min tidligere operatør? 

Har du først bestemt deg for å bytte operatør trenger du ikke foreta deg noe mer enn nødvendig. Du bestemmer deg bare for byttet, mens vi ordner oppsigelsen hos tidligere operatør. Dog et viktig tips; ta en ekstra sjekk for å se at du ikke har bindingstid hos eksisterende operatør før du velger å bytte. 

Når skjer overføringen av nummeret mitt? 

Det er lett å tenke at man ikke får med seg nummeret sitt når man bytter mobiloperatør, men dette stemmer ikke. Nummeret er det du som eier, og tidspunkt for når du ønsker overføring av nummeret ditt kan du velge selv. Vi anbefaler likevel i slutten av måneden slik at du unngår dobbel månedsavgift. 

Hvordan unngår jeg å betale dobbelt i overgangen? 

Du slipper å frykte doble betalinger. Vi kan sette overføring av abonnementet til slutten av måneden slik at du ikke betaler dobbelt i overgangsperioden.  

Er det vanskelig å bytte SIM-kort? 

Å bytte SIM-kort er enkelt! Ditt gamle SIM-kort vil fungere helt til du mottar og aktiverer ditt nye. Alt du trenger å gjøre er å sette inn ditt nye SIM-kort på overføringsdatoen og vipps, så er du i gang! 

shutterstock_511293247 - dame med mobil-1

Hvilken størrelse på SIM-kort sender dere ut? 

Hva slags telefon du har er ingen hindring for SIM-kortets størrelse. Våre SIM-kort støtter alle tre størrelser, og du brekker ut den du trenger til din mobil.

Kan jeg beholde kontakter og bilder på telefonen min når jeg bytte SIM-kort? 

Redselen for å ikke få med seg kontakter og bilder var tidligere en hodebry. Det slipper du nå! På alle nye mobiler så er kontaktene og bildene lagret på telefonen eller i skyen, og ikke på SIM-kortet. Med andre ord, ja – du beholder kontakter og bilder når du bytter SIM-kort. 

Abonnement med eller uten rollover?

Vi har en rekke mobilabonnement å velge mellom, og du kan i tillegg velge med eller uten data rollover. Med rollover sparer du data du ikke bruker, og dette overføres automatisk til neste måned. Hvis du ikke har behov for dette kan du velge uten data rollover, og få en rimeligere månedspris. 

Er det inkludert bruk når jeg reiser i EU land? 

Er du på reisefot i EU land trenger du ikke å bekymre deg for løpende kostnader. Her er bruk inkludert! Dersom du beveger deg utenfor EU/ EØS er det egne priser for dette. 

Er det inkludert bruk når jeg ringer fra Norge til EU land? 

I våre abonnement er det ikke inkludert bruk når du befinner deg i Norge og ringer til EU land. Her opererer vi med egne priser. Når det er sagt har vi flere ringepakker for deg som ringer mye til Norden, EU og ellers i Verden. 

Er BankID på mobil gratis å bruke, og må jeg aktivere det på nytt?

BankID og flere andre tilleggstjenester er gratis på våre abonnement med Fri bruk. Se den komplette listen her! 

Når du bytter SIM-kort så må ditt nye Skymobil SIM-kort aktiveres med banken din. Dette gjøres enkelt i nettbanken, men husk at du vil trenge en alternativ måte å logge på nettbanken, f. eks med BankID kodebrikken.

Ta kontakt hvis du lurer på noe!

Håper vi har dekket det meste her, men har du andre spørsmål, så ikke nøl med med å ta kontakt oss på telefon 21 08 06 40 eller e-post kundeservice@skymobil.no

 

Se listen over våre abonnement og finn det som passer deg

Published by Thomas Daykin Johansen januar 8, 2021